torsdag 22 juli 2010

Sommarrep

Sommar.
Det är så bra.
Så fantastiskt mycket bättre än alla andra årstider.

Flydde ändå solen en stund idag och gömde oss i Klätterdomen. Med rep runt midjan tog jag mig upp för en 5c-led, som jag valt att kalla "Den maskerade spankingkungen på bögklubb" - men som kanske redan är namngiven av någon större klättrare än jag. Fast förmodligen får de väl inte heta någonting alls - de stackars inomhuslederna. Kul var det i alla fall.

Tidigare i veckan hade jag studerat några klättrare vid Ingarö/Värmdö för att lära mig tugget. Så nu kunde jag skrika "ta hem" och "ta mig" på rätt ställen.

Ikväll repade vi.
I replokalen serverades idag nybakad rabarberpaj med gräddglass och/eller vaniljvisp, vitt vin och/eller kaffe.

Snart går vi in i studion för att fortsätta spela in vår platta.
Förhoppningsvis blir den lika bra som sommaren.