tisdag 18 augusti 2009

Rätt och fel i mäklarens värld

Hej.

Idag fick jag ett blad, tjockt papper, från er i brevlådan.
"BLIR DU LÄTT NÖJD?
DÅ ÄR VI NOG FEL MÄKLARE FÖR DIG."
Hade ni skrivit i brevet. Som rubrik, med stora bokstäver.

Jag blir lätt missnöjd.
Men tror ändå att ni är fel mäklare för mig.

Vid brevinkastet på dörren till min hyresrätt sitter en skylt där det står:
VI VILL INTE HA REKLAM TACK!
Med ännu större bokstäver än de ni använde i ert brev.

Om jag någon gång skulle få användning av en mäklare skulle jag nog välja en som var läskunnig.
Och som hade förmågan att göra research - åtminstone tillräckligt för att vederbörande skulle kunna ta reda på vilka lägenheter som är bostadsrätter och inte.

Eftersom ni nu alldeles uppenbarligen inte besitter någon av de två förmågor jag skulle ange som självklara inför mitt val av mäklare kan jag inte låta bli att ställa mig frågan:
För vem är ni rätt mäklare?

Ovanstående meddelande skickade jag för en vecka sedan till en mäklare som heter Erik. Erik Olsson.
Han har inte svarat ännu.
Förmodligen är han inte skrivkunnig heller.
Vilket inte gör min avslutande frågeställning mindre relevant.
Eller?

2 kommentarer:

Metra-Peter sa...

Jättebra Lasse.
Rätt i mäklarens värld är fel i vår värld.

Anonym sa...

Bra skrivet Lasse!!

Köhalmi